Plany oszczędnościowe, kategorie kosztów i inne metody zarządzania kosztami AWS!
Pomyślałem, że początek roku to dobry czas, aby przeanalizować swoje wydatki i zaplanować budżet na kolejne miesiące.
Właśnie w związku z tym przygotowałam dziś dla Ciebie kilka sposobów na sprawniejsze zarządzanie kosztami AWS.
Zacznijmy!
I. Plany oszczędnościowe
Możesz zaoszczędzić pieniądze, kupując plany oszczędnościowe. Plany oszczędnościowe pozwalają uzyskać niskie ceny za korzystanie z instancji EC2, w zamian za zobowiązanie do stałej ilości używanych zasobów przez przynajmniej rok. Plany te są często stosowane, ponieważ pozwalają zapewnić oszczędności ponad 50% obecnych kosztów.
Wejdż TUTAJ i sprawdź sam.
II. Kategorie kosztów
Czy szukałeś łatwiejszych sposobów kategoryzacji kosztów niż tagowanie? Nie szukaj dalej. Jakiś czas temu do menadżera kosztów doszła nowa opcja.
Wejdź TUTAJ i załóż nową kategorię. Możesz tworzyć niestandardowe grupowania zasobów pod kątem kosztów i wykorzystania na podstawie tagów i kont. Możesz użyć grup do tworzenia niestandardowych zestawień.
III. Raporty budżetowe
AWS umożliwiają tworzenie niestandardowych budżetów, które ostrzegą o przekroczeniu wcześniej ustalonych progów. Korzystając z budżetów, możesz śledzić koszty, zużycie, plany oszczędnościowe i rezerwacje. Następnie, korzystając z raportów, możesz połączyć swoje budżety w jedną wiadomość e-mail, którą łatwo wyślesz do osób zainteresowanych. Pomaga to w łatwiejszym ustalaniu i śledzeniu wydatków.
Wejdź na STRONĘ i wybierz Create a budget. Ja używam tego również do powiadamiania mnie o „niespodziewanych” wydatkach.
IV. Budowanie niestandardowych modeli finansowych przy użyciu raportu kosztów i wykorzystania (Cost and Usage Reports)
Wielu z was szukało sposobów na zbudowanie niestandardowych modeli raportowania kosztów w zależności od potrzeb organizacyjnych. Jeśli chciałbyś poznać jak się to robi, gorąco polecam rozpoczęcie nauki w AWS Well-Architected Lab.
Kluczem do sukcesu są tutaj: włączenie raportu kosztów i użytkowania => TUTAJ, ustanowienie schematu tagowania i jego egzekwowanie, a nawet rozpoczęcie korzystania z kategorii kosztów.
Jesteś pod wrażeniem ilości możliwości, jakie masz przed sobą? Teraz wystarczy przeanalizować swoje potrzeby i zdecydować, który model najbardziej do Ciebie pasuje.
Do kolejnego razu!!!